Annuleren

Via de webshop van ‘atletiekclub kTACT’ doen we er alles aan om u zo goed mogelijk te informeren over onze producten. 

Het kan voorkomen dat je bij de ontvangst van bepaalde producten toch niet helemaal tevreden bent. Misschien is de levering beschadigd door transport? Via onze webshop heb je recht op de wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen, en dit vanaf het moment dat u de goederen in ontvangst heeft genomen.
Als de geleverde goederen dus niet voldoen, neem dan eerst met ons contact op. Zijn ze beschadigd door het transport, open dan de verpakking niet. Neem steeds een foto en stuur deze via e-mail door, samen met een omschrijving van de klacht.

Recht op teruggave. 14 dagen omruilgarantie.

Atletiekclub kTACT biedt de klant 14 kalenderdagen de tijd om de bestelde artikelen terug te sturen zonder extra kosten, met uitzondering van de retourkosten. Deze termijn start van zodra de klant de afleverbon heeft ondertekend. Het recht op teruggave voorziet dat enkel goederen die opnieuw verkocht kunnen worden door atletiekclub kTACT, kunnen worden teruggezonden. Onvolledige, beschadigde of vuile producten worden niet teruggenomen. Van zodra de klant gebruik maakt van zijn/haar recht op teruggave, engageert atletiekclub kTACT zich om het totaalbedrag van de bestelling contant terug te betalen binnen een termijn van maximum 14 dagen.

Wettelijk gezien klinkt dit als volgende:
De Belgische wet op de handelspraktijken, informatie en bescherming van de consument van 12 april 2010 laat de aankoper toe binnen de 14 kalenderdagen vanaf de levering van het product de verkoper te informeren dat hij/zij van de aankoop afziet. De goederen dienen dan, onbeschadigd, ongebruikt en ongeopend, teruggestuurd te worden binnen de 5 werkdagen nadat hij de verkoper informeerde. Atletiekclub kTACT kan teruggezonden goederen weigeren of niet terugbetalen wanneer de originele verpakking geopend werd, wanneer de producten door de koper werden beschadigd of wanneer de klacht te laat na de levering wordt gemeld. Atletiekclub kTACT draagt geen enkele kost of verantwoordelijkheid betreffende het door de koper terugsturen van goederen. Goederen die teruggestuurd worden zonder voorafgaand bericht worden ook niet aanvaard. De kosten voor het terugsturen van de zending berust bij jou als klant. Bij het ruilen van goederen, nemen wij de kosten voor de verzending naar jou voor onze rekening. We hopen uiteraard dat dit niet of nauwelijks voorvalt. In elk geval maken goede afspraken goede vrienden, dus informeer ons van zodra er iets opduikt en houdt de wettelijke termijnen in het oog.

Stappenplan voor retourneren
1. Laat ons weten dat u een artikel wil retourneren. Neem contact met ons op (dit kan via e-mail – zie contactgegevens).
2. U ontvangt via e-mail een bevestiging van uw vraag.
3. U ontvangt de instructies voor het terugsturen van het artikel.
4. Na de ontvangst van uw zending krijgt u een ontvangstbevestiging via e-mail.
5. We ruilen het artikel om (indien op voorraad) of storten het aankoopbedrag terug.